pondělí 17. května 2010

Banana Cake

U své bývalé spolubydlicí Franzisky jsem objevila zajímavou knihu s názvem Das Leber-Reinigungs Programm: So verbessern Sie Ihre Leberwerte und entgiften Ihren Körper.
Kniha byla v němčině, takže jsem nebyla schopná jí přečíst celou, ale aspoň zběžně jsem jí prolétla a docela mě zaujala. U nás bohužel zatím není k sehnání. O co v knize zhruba jde? Kniha je průvodcem osmitýdenním očistným programem, kdy je nutné vynechat určité potraviny nebo jejich složky (například rafinovaný cukr apod.) a jíst podle určitých zásad. Díky tomuto programu se tělo očistí od toxinů, které se v něm hromadí. V knize je i spousta zajímavých receptů. A to je právě důvod proč o knize mluvím. Vyzkoušela jsem podle knihy upéct Banana Cake a pořád se ho nemůžu dostatečně nabažit. Je prostě skvělej. Bez mlíka, bez másla, bez vajec a bez cukru a chutná přesto báječně!!!

Ingredience:
450 g zralých banánů (čím zralejší tím sladší)
150 g mouky (např. celozrné)
70 g ovesných mletých vloček
100 ml oleje
100 g rozinek
50 g vlašských ořechů (nalámaných na malé kousky)

Postup:
Banány oloupeme a rozmačkáme vidličkou na kaši. K tomu přidáme v jakémkoliv pořadí zbylé ingredience a dobře promícháme, aby se vše dobře spojilo a vytvořilo se tam husté těsto. Do formy na pečení dáme pečící papír a na něj nalijeme těsto. Pečeme v předehřáté troubě na 190º C asi 50 minut.

Moje úprava:
Protože jsem strašně mlsná a Banana Cake peču každou chvíli, vyzkoušela jsem už několik obměn, aby mi jeho chuť nezevšedněla. Místo 100 g rozinek někdy dávám napůl třeba sušené brusinky nebo jiné sušené ovoce, na které mám zrovna chuť. Ořechů nedávám 50g ale 100g. Místo vlašských ořechů jsou dobré i nasekané mandle a trochu slunečnicových semínek. Do těsta vždy přidávám několik lžic lněného semínka pro dobré trávení. A poslední moje zkušenost je, že je dobré do těsta dát trochu sody nebo prášku do pečiva. Těsto je pak nadýchanější.
MŇAM:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat